Saturday, November 19, 2011

THE RIDERS


Januari 2015, aku memerhati kearah Selat Melaka, mujurlah Selat itu tidak berubah. Angin bayu yang membisik cukup mendamaikan. Aku menggepalkan penumbukku, pemberontakkan ini perlu diakhiri. Aku toleh ke belakang, kumpulan The Riders sudah siap untuk bertolak ke arah Bandaraya Metrobiotechcyber KL.
"Zapp, kita harus beredar sekarang. Dua jam lagi persidangan itu akan bermula!!!" suara laungan kedengaran dibelakangku. Aku mengangguk sebagai tanda faham.
"Cage, bagaimana dengan supply tu dah load in?" tanyaku kepada lelaki yang laung kearahku tadi. Dia mengangkat ibu jarinya tanda beres. Aku mengangguk.
"Let's go, guys!!!" laungku. Motor Ducati 9990 milikku segera aku hidupkan enjin begitu juga dengan kumpulanku itu. Kami menunggang dengan megah. Dihatiku ketawa sendirian, tidak menyangka aku menjadi ketua kumpulan The Riders ini. Lebih menghairankan cuma aku sahaja ahli wanita didalam kumpulan itu, manakala empat lagi adalah lelaki. Mereka adalah Cage, Malek, Prince K dan Ming Po. Dari cermin sisi aku dapat melihat Cage cuba merapati motorku.
"Kau pasti Bax-9 cuba letupkan Menara Berkembar KL, Zapp?"
"I'm sure, Cage. Lagipun mustahil Nosey bagi salah information pulak."
"Come on, Zapp. Kau pun tahu Nosey bekas Bax-2000, ahli mission dan perancangan risikan."
"Itu aku sedar, Cage. Tapi mustahil lelaki yang dah berusia seratus lapan puluh lapan tahun itu masih nak memberontak lagi. Lagipun diakan buta dan tempang."
"But…"
"Kalau kau tak percayakan Nosey tu, percayakan aku Cage." Pintasku. Kulihat Cage mengeluh, aku tahu apa rasa hatinya. Seperti Cage aku pun tidak seratus peratus percayakan Nosey tu. Iyalah seperti yang Cage kata lelaki tu, bekas Bax-2000. Kumpulan pemberontak yang pernah letupkan persidangan G-7 di Ghana dan sepuluh orang tercedera termasuk dua pemimpin G-7. Menyebabkan 4 negara G-7 bermusuh dengan Ghana. Namun dapat diselesaikan tahun 2005 apabila pemimpin Malaysia mengupah Orion Fox dan Blue Jade untuk tugasan itu. Namun, selepas itu Blue Jade dan Orion Fox dimusnahkan oleh saki baki Bax-2000. Aku mengeluh timbul rasa sedih bila aku kenangkan kejadian itu. Aku sendiri melihat kejadian itu, ketika itu aku baru berusia empat belas tahun.
"Zapp…"
Aku menoleh, Cage memerhatiku. Aku sudah menganggap Cage seperti abangku tambahan usianya lebih tua dari aku. Aku baru sahaja mencecah usia dua puluh empat tahun manakala Cage sudah pun masuk tiga puluhan.
"Kau menangis???"
"Taklah…" Aku berselindung. Aku tidak mahu sesiapa tahu yang aku menangis, nanti mereka lemah semangat pula. Lapan minit lagi,

No comments: