Saturday, February 28, 2009

Itu Aku

Cinta tidak pernah menyatakan ya ataupun tidak…
Puas aku mencari jawapannya namun tidak pernah aku merasakan cinta sesuatu yang bisa menjadi penghalang.
Itulah sebabnya kenapa aku mencipta segalanya yang ada di sini...
Dari kisah cinta seorang gadis penjual bunga hinggalah sucinya kasih seorang ayah kepada anak tirinya.
Jika ditanya apa yang ada dihati aku kini... aku sendiri tidak bisa untuk mengukaikannya...
Pelik?
Aku sendiri pun berasa pelik...
Sudah beribu batu perjalananku mencari pencarian
Sudah berjuta jiwa aku selami untuk mencari pengakhirannya
Namun, tercatat cuma ilusi yang sendiri tidak pasti adakah bisa menjadi realiti
Namun, bagi yang membacanya pasti ada menaruh sinar harapan agar realiti sentiasa menjelma.
Itulah yang menjadi kepuasan diri...
Walaupun, siksaan masih terpikul dibahu ini

No comments: