Saturday, February 28, 2009

Pendapat aku...

Setelah berkoyan-koyan karya ditatapi... hari ini ingin aku nyatakan kenapa dan mengapa aku sering berkarya. Orang selalu bertanya, kenapa mahu berkarya? Kenapa mesti berkarya? Kenapa memilih untuk menulis? Apa enaknya menulis? Aku mengeluh. Jawapan... tidak semudah bagi sesetengah orang... tetapi aku selalu teruja bila memikirkannya. Jawapan! Inilah satu-satunya cara untuk aku menjadi orang lain dan juga satu-satunya cara untuk orang memahami siapa aku. Jawapan yang mudah difikiranku... bukan difikiran orang lain. Ada yang mendengus, ada yang merengus, ada yang ketawa tidak kurang ada yang berdecit. Tambahku lagi... teringin semua insan membacanya tanpa aku menerima balasan. Tetapi sebab utamanya, aku cuma teringin melihat rak-rak di kedai buku memiliki buku dari buah fikiranku.
Jangan ketawa, jangan gelengkan kepala... ini cuma jawapan ringkas dari seorang gadis yang bernama aku. Aku dan hanya aku... orang lain aku tak nak tahu, jadi simpan saja fikiran itu. Terima kasih kerana sudi menjengah ke ruangan yang sederhana ini. Terima kasih...

No comments: