Saturday, November 19, 2011

THE RIDERS


kami semua akan tiba di Bandaraya Metrobiotechcyber KL. Aku menambahkan kelajuan diikuti yang lain. Mereka setia dibelakangku, aku tambahkan lagi kelajuan motor Ducati 9990 ku. Kami sudah mendekati Menara Berkembar
KL. Aku memperlahankan kelajuan dan berhenti di suatu sudut tidak jauh dari bangunan itu. Kami turun dari motor masing-masing, kami berkumpul untuk berbincang.
"Cage, bagaimana?" tanyaku. Lelaki itu meninjau seketika tempat itu. Dia capai teropong untuk melihat sekeliling kawasan Menara Berkembar KL itu. Dia mengeluh, aku pandang Ming Po dan Prince K. Malek turut memerhati di sekeliling kawasan seandainya terpandang ahli-ahli Bax-9.
"Zapp!"
Aku menghampiri Malek, kami pandang ke arah lori kecil yang menuju ke ruang letak kereta di bahagian bawah tanah. Aku berfikir sejenak, kalau lori itu dengan mudah boleh masuk kelam bangunan itu, ini bermakna kawalan yang diberikan oleh pengawal tidak terlalu ketat. Aku renung Cage, dia mengangguk.
"Do you thinking what I'm thinking, Cage?"
"Way 'head of you, Zapp." Ujar lelaki itu. Aku kenyit mata pada lelaki itu. Kami naik ke atas motor masing-masing dan menuju ke arah bahagian bawah tanah.
"Wait!!!"
"Lebih baik kalau Malek dan Ming Po saja yang masuk ikut lapangan letak kereta. Cage kau ikut aku dan Prince K, I think you better fly." Arahku. Kami berpecah mengikut apa yang aku arahkan. Aku dapat lihat Prince K menekan sesuatu butan dan menukar enjin motornya kepada sky booster dan motornya 'terbang'. Aku tersenyum kali ini pasti berjaya dan kemusnahan Orion Fox dan Blue Jade pasti terbalas. Kami tiba di bahagian pembuangan kumbahan di Menara Berkembar KL. Aku tutup hidung dengan topeng yang sedia ada. Walaupun tidak kuat baunya namun aku tidak tahan dengan bauan itu. Kami nampak pintu masuk untuk kedalam bangunan itu. Namun malang menimpa apabila dua orang lelaki bertopeng muncul dengan senjata di tangan mereka. Aku merengus, tidak sangka aku gagal pada pemulaan misi. Salah seorang dari mereka menarik aku untuk mengikut mereka. Aku meronta agar dilepaskan namun gagal. Aku berharap Malek, Ming Po dan Prince K berjaya.
"Hmm…there got two more of them."
Semangat aku lemah, pasti Malek dan Ming Po telah tertangkap. Kini tinggal Prince K. kami dibawa ke bilik kawalan, aku lihat tiga orang pengawal sudah diikat manakala seorang telah ditembak, mati. Celaka mereka sudah masuk kedalam bilik kawalan kalau begini mungkin susah untuk dihapuskan. Aku lihat monitor-monitor yang terpasang, semuanya menunjuk kearah persidangan itu cuma dua monitor menujuk ke arah jalan masuk dan lobi.
"Cage, kita gagal. " bisikku ke telinga Cage.

No comments: