Thursday, November 24, 2011

THE RIDERS

Chrome tidak puas hati, dia mengepalkan penumbuknya. Dia meraung sekali dan raungannya bergema.
"Tuan…" suara orang kanannya.
"Xee, apa yang harus aku buat? I don't want to play the bad guy, anymore. Why can we be the good guys?"
"Tuan…baik lupakan perkara itu. Kita ada misi penting!"
"I'm listening."
Xee berdehem, dia menekan butang kuning diatas alat pusat kawalan.
"V20-k-08D-21kqc? Telah dijumpai?"
"Iya tuan. Another good news is The Riders is going after it." Jelas Xee. Chrome tersenyum, pintu besar terbuka dan tutup sendiri.
"Grand master!!!" umum Xee. Vilus berdiri disisi Chrome.
"Kita mesti miliki V20-k-08D-21kqc itu dan bunuh Zapp. The Rider banyak menyusahkan kita. Chrome, my son kali ini jangan buat silap."
"But dad…"
"Kill her or your will lost yours!!!" Perintah Vilus.
Chrome cuma mendiamkan diri, mustahil dia ingin membunuh perempuan yang dicintainya. Tetapi dia tidak boleh mengingkari kata-kata ayahnya. Itu nak cari nahas namanya. Pernah sekali dia cuba melanggar arahan ayahnya, seminggu dia dikurung di bilik tahanan yang penuh dengan cecair toksid. Mujurlah badannya imun dengan cecair itu, tetapi kulitnya lelas kerana terlalu lama direndam di dalam cecair itu. Chrome mengusap dagunya.
"Xee, bukankah bahan itu top secret?"
"Yes, young master."
"Tapi macamana pakar-pakar tu tahu koordinatnya. Serta macamana mereka boleh tahu kod itu?"
"Entah saya pun kurang pasti, tuan."
"Tak mengapalah, kita harus menyiasat kerana aku rasa ada kumpulan lain yang mahu memusnahkan kita?"
"As you wish, young master."
Xee melangkah keluar, Chrome mengusap dagunya dan berfikir langkah seterusnya. Chrome menuju ke biliknya, dia memerhati gambar Serena di dalam bingkai gambar itu. Chrome tersenyum, dia perlu mengembalikan kepecayaan gadis itu. Dia terlalu cintakan Serena Halida Imran. Sejak pertemuan pertama mereka di jualan lelong di rumah lelongan di New Ampang View. Pada masa itu, Serena baru saja berusia enam belas tahun dan ketika itu dia baru sahaja tamat daripada akademi khas untuk anak-anak White Rebel Underground. Ketika itu dia hanya memerhati dari jauh, masing-masing tidak kenal diri masing-masing. Indah kenangan waktu itu, sukar untuk diungkapkan. Dia mencapai bingkai itu dan diusap pelahan-lahan gambar itu. Setiap kenangan mereka bermain diingatan. Terutama sekali selepas serangan Digius, entah kenapa pada ketika itu dia boleh ke Big Jaya Underground Train Station. Dia dapat melihat Serena berlawan dengan Fact, gadis itu sungguh lincah berlawan dengan gerakkan kung fu dan kew donya. Entah macamana Fact telah melepaskan dart beracunnya dan tepat mengenai dada dan perutnya. Fact melarikan diri, dia segera mendekati Serena yang hampir maut. Kedua dua dart itu dicabutkan. Serena di bawa ke hospital, cuma beberapa minit sahaja lagi Serena mungkin mati.

No comments: